Ата- аналарға кеңес
«Отбасылық оқу-ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынастың оң факторы»
«Аққайың» бөбекжайының тәрбиешісі Асубаева А.Н.
Тәрбие - бұл өте жауапты іс. Сонымен қатар, мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу және мектепке дейінгі білім беру туралы сөз болғанда. Дәл осы кезеңде адамның жеке басының негізі қаланды. Кішкентай баланы түсіну үшін оған бір нәрсені үйрету үшін көп нәрсені білу, білу, түсіну қажет. Тәрбиелік функция-бұл отбасының маңызды функциясы. Философ Н. Я. Соловьевтің айтуынша, "отбасы-адамның тәрбиелік бесігі". Өйткені отбасында ересектер де, балалар да тәрбиеленеді. Тәрбие-бұл өте күрделі процесс, онда тәрбиеленушілер де, тәрбиеленушілер де бір-біріне әсер етеді.
Баланың дамуында мектепке дейінгі мекеме маңызды рөл атқарады. Мұнда ол білім алады, басқа балалармен және ересектермен қарым-қатынас жасай алады, өз іс-әрекетін ұйымдастыра алады. Алайда, баланың бұл дағдыларды қаншалықты тиімді меңгеруі отбасының мектепке дейінгі мекемеге қатынасына байланысты. Ата-анасының білім беру процесіне белсенді қатысуынсыз мектеп жасына дейінгі балалардың үйлесімді дамуы мүмкін емес. Балаларды дамыту процесінде отбасылық тәрбиенің маңыздылығы отбасы мен мектепке дейінгі мекеменің өзара әрекеттесуінің маңыздылығын анықтайды. Ст. 18 делінген: ата-аналар-алғашқы тәрбиешілер. Олар ерте балалық шақта баланың жеке басының физикалық, моральдық және интеллектуалдық дамуының негізін қалауға міндетті.
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты тәрбиеленушілердің ата-аналары мен басқа отбасы мүшелерін білім беру қатынастарына қатысушылар ретінде балабақшаның білім беру процесіне қосу қажеттілігін көрсетеді. Бағдарламаға сәйкес педагогикалық ұжымның тәрбиеленушілердің отбасыларымен өзара іс-қимылының негізгі мақсаты "ата-аналар-балалар-педагогтар" сабақтастығын құру болып табылады, онда білім беру қатынастарының барлық қатысушылары бір-біріне әсер етіп, өзін-өзі дамытуға, өзін-өзі жүзеге асыруға және өзін-өзі тәрбиелеуге итермелейді.
Бағдарламаның тұжырымдамалық идеясы-егер дамып келе жатқан баланың назарында болса, онда дамып келе жатқан ата-ана мен дамып келе жатқан педагог оған сәйкес келуі керек деген идея. Бұл тәсілдің мәні ата-аналарға өзін-өзі дамытуда жеке мағынаны табуға және балалардың толыққанды дамуы мен сәтті әлеуметтенуі үшін психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыруға қолдау көрсету болып табылады.
Жұмыс принциптері жұмыс бағыттары жұмыс міндеттері
- ата-аналар мен мұғалімдердің балаларды тәрбиелеу мен оқытудағы серіктестігі;
- тәрбиешілер мен ата-аналардың тәрбие мен оқытудың мақсаттары мен міндеттерін бірыңғай түсінуі;
- педагогтар мен ата-аналар тарапынан балаға көмек, құрмет және сенім;
- отбасы мен мектепке дейінгі білім беру мекемесінің өзара әрекеттесу процесін, оның аралық және түпкілікті нәтижелерін үнемі талдау. - отбасы мен балабақшадағы баланың құқықтарын қорғау;
- балаларды тәрбиелеу, дамыту және сауықтыру;
- балалар мен ата-аналардың қарым-қатынасы;
- балалардың құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынасы;
- балалардың дамуындағы бұзушылықтарды түзету;
- мектеп жасына дейінгі ересек балаларды мектепте оқуға дайындау.
- отбасын зерттеу;
- ата-аналарды мектепке дейінгі білім беру мекемесінің қызметіне белсенді қатысуға тарту;
- балаларды тәрбиелеу мен оқытудың отбасылық тәжірибесін зерделеу;
- Педагогика және балалар психологиясы саласындағы ата-аналарға білім беру;
- ата-аналардың құқықтық және педагогикалық мәдениетін арттыру бойынша жұмыс
Соңғы жылдары отбасылық оқыту түрі танымал болды. Отбасылық оқыту-бұл ата-ана өз қалауы бойынша баласын өз бетімен айналысу арқылы оқытуды ұйымдастыратын білім беру түрі.
Оқытудың отбасылық түріне көшу кезінде Баланың тілектері міндетті түрде ескеріледі. Оқу процесі мен білім сапасы үшін тек ата-аналар ғана жауап береді. Ең бастысы-бала өзінің қабілеттеріне, білім деңгейіне және психофизикалық мүмкіндіктеріне сәйкес білім алуы керек.
Балаларды әртүрлі себептермен отбасылық формада оқытады: баланың физикалық және психологиялық ерекшеліктері; басқа балалардың нашар қарым-қатынасы, білім беру ұйымындағы жанжал жағдайлары; ата-ананың жеке қалауы немесе тиімділіктегі жеке тәжірибесі.
Оқытудың бұл түрінің ауысу кезінде ескеретін артықшылықтары мен кемшіліктері бар. Сонымен қатар, бұл оқыту жүйесінің артықшылықтары икемді оқу кестесі және оқу материалының кең таңдауы болып табылады. Отбасылық білім Сізге жеке сабақ кестесін құруға мүмкіндік береді.
Ата-ана баласының қабілеттерін байсалды бағалайды және оның жетістіктері туралы қорытынды жасайды. Мектепте баланың құрдастарымен жанжалды жағдайлары болуы мүмкін, бұл болашақта оның үлгеріміне, ұжыммен қарым-қатынасына, психикасына кері әсер етеді. Отбасында мұндай проблемалар болмайды. Бала оны жақсы көретін адамдар арасында достық ортада болады.
Баланың отбасылық білім беру формасының басты кемшіліктерінің бірі-әлеуметтену дағдыларын дамытудың болмауы немесе жеткіліксіз деңгейі. Балабақшада баланы нақты өмірге дайындайды, онда белгілі бір заңдар, ережелер мен шекаралар бар. Балабақшада ұжымдық ортада өзін сезіну қалыптасады. Отбасылық білім құрдастарымен сирек кездесуді білдіреді. Олармен қарым-қатынас кезінде баланың проблемалары бар, өйткені ол ұжымның ерекшеліктерін білмейді.
Көбінесе ата-ана өз баласын өз бетінше оқыта отырып, материалды қалай дұрыс түсіндіруді білмейді, қажетті дағдылар мен оқыту әдістерін білмейді. Осыған байланысты баланың оқуда қиындықтары бар, олар уақыт өте келе жинақталады.